poniedziałek, 18 maja 2015

Żyć pełnią życia


"Miłujcie Boga, szukajcie wyłącznie Boga, cała reszta jest nicością"

Maria od Jezusa Ukrzyżowanego










17 maja, odbyła się kanonizacja bł. Marii od Jezusa Ukrzyżowanego.  W moim rozważaniu odniosłem się do jednej z jej myśli. Natrafiłem na sentencja, która według mnie jest bardzo dobrą radą dla każdego wyznawcy Chrystusa i którą warto byłoby wcielać w życie. Czytając tę myśl, przypomniałem sobie o pewnym poznanym przeze mnie mężczyźnie, który jak mi się wydaje, nie starał się szukać Boga w swoim życiu.

Miał około 65 lat a jego wyraz twarzy głęboko utkwił mi w pamięci. Zmęczony życiem, przygnieciony własną historią, o zgaszonych oczach. Nawet gdy śmiał się, to w taki sposób, jakby wiedział, że za chwilę sumienie znów zacznie mu wyrzucać stracony czas, który minął bezpowrotnie. Smutny to był obraz, ale nauczył mnie tego, że ten kto nie miłuje Boga, kto nie szuka wyłącznie Jego, ten miłuje świat i szuka przyjemności, które ze sobą niesie i pogrąża się w coraz większą nicość. 

Dlatego też przytoczoną myśl Małej Arabki ja osobiście potraktowałbym bardziej jako przestrogę niż radę. Gdyż wiem, że prawdziwe szczęście tu na Ziemi może dać tylko Bóg i aby „żyć pełnią życia” trzeba dzień po dniu szukać Tego, który nam to życie dał.

Mirek


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz